2012. június 14., csütörtök

Teljes kiőrlésű zsemle

Mivel is kezdhetném a blogomat, mint a mindennapi reggelimmel, a Teljes kiőrlésű zsemlémmel. Ezt a receptet több recept elolvasása után kísérleteztem ki. Nem mindenkinek ízlik a tömény, élesztő nélküli zsemle. Én már régóta ezt eszem, és "megszoktam".
Na akkor lássuk a receptet:

Teljes kiőrlésű zsemle - élesztő nélkül (2db zsemle)


Hozzávalók:
  • 130 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt (vagy 80 g tk.tönköly, 50 g tk.rozsliszt)
  • 30-40 g natúr joghurt
  • 10 g vaj vagy margarin (én Li*a tégelyes margarint használok)
  • csipet só
  • 1 bő késhegynyi szódabikarbóna
  • 1 bő késhegynyi sütőpor
  • kb. 0,5 dl víz (annyi, hogy könnyen gyúrható, nem túl ragacsos tésztát kapjunk)

Elkészítés:
  1. A hozzávalókat egy tálba tesszük, és annyi vizet adagolunk hozzá, hogy könnyen gyúrható, nem túl ragacsos tésztát kapjunk. (A teljes kiőrlésű liszt több folyadékot igényel.)
  2. Kétfelé vesszük, és zsemlét formálunk belőle.
  3. Kilisztezett tepsibe rakjuk, egy kicsit laposra nyomjuk le.
  4. Vizes kézzel átkenjük a tetejét, majd szezámmagot szórunk a tetejére. Egy késsel bevághatjuk, hogy ne repedjen szét sütés közben.
  5. Előmelegített sütőben kb. 20-30 percig sütjük. (Addig, amíg az alja már egy kicsit sültnek látszik.)

Én általában kétnaponta sütöm ezt a zsemlét, mert reggelire egyet fogyasztok el, és napközben már csak ritkán eszek olyat, amihez kenyér kellene.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése